W niedzielę poznaliśmy zwycięzców nagród krytyków z Utah.
"Parasite" potwierdziło swoją dominację zdobywając trzy wyróżnienia. Na drugie miejsce w ogólnej liczbie zdobytych nagród powróciła
"Historia małżeńska", ponieważ film wyróżniono w dwóch aktorskich kategoriach, podczas gdy
"Pewnego razu... w Hollywood" zostało całkowicie zignorowane.
Faworyci w poszczególnych kategoriach (po 34 rozdaniach nagród): FILM: "Parasite" (13 nagród)
REŻYSERIA: Bong Joon-ho -
"Parasite" (13 nagród)
SCENARIUSZ ORYGINALNY: "Historia małżeńska" (10 nagród)
SCENARIUSZ ADAPTOWANY: "Irlandczyk" (7 nagród)
AKTOR PIERWSZOPLANOWY: Adam Driver -
"Historia małżeńska" (18 nagród)
AKTORKA PIERWSZOPLANOWA: Lupita Nyong'o -
"To my" (17 nagród)
AKTOR DRUGOPLANOWY: Brad Pitt -
"Pewnego razu... w Hollywood" (17 nagród)
AKTORKA DRUGOPLANOWA: Laura Dern -
"Historia małżeńska" (10 nagród)
ANIMACJA: "Toy Story 4" (16 nagród)
FILM MIĘDZYNARODOWY: "Parasite" (26 nagród)
DOKUMENT: "Apollo 11" (18 nagród)
ZDJĘCIA: "1917" (18 nagród)
MONTAŻ: "Le Mans '66" (6 nagród)
SCENOGRAFIA: "Pewnego razu... w Hollywood" (9 nagród)
MUZYKA: "Pewnego razu... w Hollywood" (5 nagród)*
KOSTIUMY: "Nazywam się Dolemite (4 nagrody)
EFEKTY SPECJALNE: "Ad Astra"* i
"Avengers: Koniec gry" (po 3 nagrody)
DŹWIĘK: "Le Mans '66" (2 nagrody)
*film nie będzie walczył w tej kategorii o Oscara Filmy z największą liczbą wyróżnień (po 34 rozdaniach nagród): "Parasite" - 65 nagród
"Historia małżeńska" - 54 nagrody
"Pewnego razu... w Hollywood" - 52 nagrody
"Irlandczyk" - 35 nagród
"1917" - 29 nagród
Nagrody krytyków z Utah: Film: "
Parasite"
Reżyseria:
Sam Mendes - "
1917"
Aktor:
Adam Driver - "
Historia małżeńska"
Aktorka:
Scarlett Johansson - "
Historia małżeńska"
Aktor drugoplanowy:
Joe Pesci - "
Irlandczyk"
Aktorka drugoplanowa:
Florence Pugh - "
Małe kobietki"
Aktor/aktorka w filmie sf&f lub horrorze:
Robert Downey Jr. - "
Avengers: Koniec gry"
Scenariusz oryginalny: "
Parasite"
Scenariusz adaptowany: "
Małe kobietki"
Zdjęcia: "
1917"
Muzyka: "
Apollo 11"
Montaż: "
Apollo 11"
Dokument: "
Apollo 11"
Animacja: "
Zgubiłam swoje ciało"
Film zagraniczny: "
Parasite"