Paul Newman odrzucił rolę Marka Wallace'a.
Michael Caine był brany pod uwagę do roli Marka Wallace'a.
Podczas jazdy limuzyną zmienia się fryzura Joanny. Początkowo ma ona grzywkę, która znika w kolejnym ujęciu, a w następnych pojawia się z powrotem.
Zdjęcia do filmu powstały w Beauvallon, Grimaud, La Colle-sur-Loup, Nicei, Paryżu, Ramatuelle, Saint-Tropez, w willi Cap Valéry w Saint-Rémy-de-Provence, w muzeum Château de Chantilly w Chantilly, na Lazurowym Wybrzeżu i parku Étangs de Commelles (Francja).
Audrey Hepburn i Albert Finney "reżyserowali" sceny, w których znajdowali się wewnątrz samochodu podczas jazdy. Uruchamiali kamerę, podczas gdy reżyser Stanley Donen jechał obok w innym samochodzie.
Jacqueline Bisset została w pewnej części zdubbingowana w swojej roli. Aktorka nie mogła stawić się na nagraniu, gdyż tuż po zakończeniu kręcenia dostała rolę w dużym hollywoodzkim projekcie.
Audrey Hepburn była pierwszym i jedynym wyborem reżysera do roli Joanne. Początkowo nie chciała przyjąć propozycji Donena, gdyż nie podobał jej się awangardowy styl, w jakim miał być ten obraz zrealizowany. Donen nie dał za wygraną i ponowił swą ofertę, wysyłając kompletny scenariusz Audrey, której ten tak się spodobał, że propozycję przyjęła.
Audrey bała się wody, dlatego scena, w której Mark wrzuca ją do wody, była kręcona z udziałem ratowników. Jedno z ujęć nie mogło zostać wykorzystane, gdyż jeden z nich wskoczył po aktorkę zbyt szybko.
Początkowo film miał powstać w wytwórni Universal, jednak ostatecznie zrealizowano go w 20th Century Fox.
Mercedes 230 występujący w filmie był prywatną własnością reżysera Stanleya Donena.
Okres zdjęciowy trwał od 3 maja do 1 września 1966 roku.