Chodzi mi głównie o klimat a nie fabułę, czyli to nie muszą być filmy o szkołach dziewczęcych, zniknięciu ludzi itd
Szukam czegoś mistycznego, równie poruszającego i nie mogę znaleźć dlatego pytam was fanów "pikniku' ludzi którzy są wyczuleni na tą specyficzną wrażliwość.
na pewno niezwykły klimat odnajdziesz w obrazie "Labirynt Fauna" http://www.filmweb.pl/Labirynt.Fauna
Niesamowitą atmosferę ma również "Suspiria" http://www.filmweb.pl/film/Odg%C5%82osy-1977-90970
możesz przyjrzeć się dziwnej i niepokojącej "Krainie Traw" http://www.filmweb.pl/film/Kraina+traw-2005-154526
Polecam też mroczną baśń "Opowieść o dwóch siostrach" http://www.filmweb.pl/film/Opowie%C5%9B%C4%87+o+dw%C3%B3ch+siostrach-2003-132767
Albo z nowszych, intrygujący "Stoker" http://www.filmweb.pl/film/Stoker-2013-583064
oraz kultowy już "Edward Nożycoręki" http://www.filmweb.pl/Edward.Nozycoreki
czy frapujący "Donnie Darko" http://www.filmweb.pl/Donnie.Darko pozdrawiam :)
Dzięki, z tych filmów prawie wszystkie widziałem. Suspirie nie widziałem - dodałem do obejrzenia. Jeśli chodzi o takie horrory Vintage to polecam też włoski : http://www.filmweb.pl/film/Nie+ogl%C4%85daj+si%C4%99+teraz-1973-5153
który ma właśnie bardzo ciekawy klimat.
Cóż, cieszę się że choć trochę pomogłam :) trochę pomyślałam i z niezwykłym, specyficznym klimatem kojażę jeszcze filmy:
niesamowity "Orlando" http://www.filmweb.pl/film/Orlando-1992-31126
ponurą i smutną "Blancanieves" http://www.filmweb.pl/film/%C5%9Anie%C5%BCka-2012-631575
metaforyczną przypowieść o wierze "Tenshi no tamago" http://www.filmweb.pl/film/Tenshi+no+tamago-1985-34450
czy już bardziej psychodeliczną "Paprika" http://www.filmweb.pl/film/Paprika-2006-346814
Zresztą co do ostatniego tytułu, ogólnie polecam całą filmografię Satoshi'ego Kon'a, większość filmów z niej ma bardzo dziwny, frapujący i niepokojący klimat. Pozdrawiam :)
oo dzięki, widziałem Orlando, resztą dodałem do obejrzenia.
Ja Polecam Ci http://www.filmweb.pl/film/Stalker-1979-30808 , trudny film, ale jedyny w swoim rodzaju, trzeba ten klimat wyczuć, ja do dziś go nie oceniłem bo cały czas go odkrywam.
no Donnie Darko ma coś w sobie, tylko też z drugiej strony jest moim zdaniem zbyt przekombinowany
możliwe. dużo filmów ma coś w sobie. takich filmów jak donnie darko jest na pęczki, natomiast piknik nad wiszącą skałą to rarytas. i postawienie tych filmów obok, polecenie komuś, kto szuka czegoś zbliżonego do pikniku nad wiszącą skałą donnie darko to zdeczka pomyłka.
W dość podobnym klimacie są moim zdaniem dwa hiszpańskie filmy: nakarmić kruki i duch roju.
Poza tym valhalla rising, gęstą atmosferą stoi, ale to już może lekko w innym kierunku idzie.
"Nakarmić kruki" to rzeczywiście film z klimatem, trochę szkoda że ten klimat jest zbyt depresyjny.
Duch roju mam od jakiegoś czasu na liście do obejrzenia.
Dzięki za propozycje,
a jeszcze mi się przypomniało "nie oglądaj się teraz". ale w sumie obejrzałem tylko pierwsze 30 min bo potem zasnąłem. no i "powiększenie" antonioniego. i wspomniane już szepty i krzyki.
Tak na szybko to "Aguirre, gniew boży" Herzoga - hipnotyczny film wg mnie, fenomenalny.
Wszystko Tarkowskiego. Według mnie nie było większego mistyka kina.
Proponuję zacząć od: http://www.filmweb.pl/film/Ofiarowanie-1986-32143
polecam w podobnym klimacie Pęknięcia z Evą Green http://www.filmweb.pl/film/P%C4%99kni%C4%99cia-2009-475975
dzięki, ale niestety widziałem już
myślę jednak że poza tym że w obu filmach występują szkoły dla dziewcząt to są to zupełnie inne filmy
Pewnie znasz ale "Ptaki" oraz "Psychoza" Alfreda Hitchcocka. Na myśl przychodzi mi też "Mściciel" Clinta Eastwooda,
"Osada" Shyamalana z 2004
Oglądałem Melancholię , cóż dzięki ale to nie to czego szukam, może zainteresuje Cię film "godziny" tam też są takie niepokojące kobiece uczucia.
Filmy Tarkowskiego (,,Zwierciadło'' chyba najbardziej tajemnicze), Antonioniego (,,Przygoda'' moja ulubiona), ,,Zeszłego roku w Marienbadzie'', ,,Elizo, moje życie'', ,,Osiem i pół''. Powinno wystarczyć wrażeń ;)
Nie ma za co. Jak coś mi wpadnie do głowy. Dam znać. Na pewno kilka polskich perełek też by się znalazło ;)
A może Trzy kobiety Altmana?
http://www.filmweb.pl/film/Trzy+kobiety-1977-11228
w związku z tematem , nie wiem czy dalej szukasz czy nie ale pisze
Podobne filmy, o tajemnicy?
linia zycia - 1990 Flatliners
misery - 1990
inni - 2001 The Others
szósty zmysł - 1999 The Sixth Sense
Nie oglądaj się teraz -1973 Don't Look Now
Nocna straż -1997 Nightwatch
może oglądałeś już je ??? nie wiem czy o takie filmy chodzi ? bo bardziej to thriller
Lini życia nie widziałem (chyba),
No te filmy co wymieniłeś to są dobre filmy i mają w sobie niepokój.
Piknik każdy odbiera inaczej. Mnie on zafascynował nastrojem zbudowanym z magicznego obrazu i muzyki.
Pod tym względem nie spotkałem się z czymś podobnym i boję się że to się nie powtórzy, chociaż już nieraz wydawało mi się że lepszego kina nie obejrzę, a potem spotykałem coś zupełnie innego równie inspirującego.
Nie oglądaj się teraz - to dobry mistyczny horror z tego co pamiętam włoski bo jak go oglądałem pamiętam piłem wodę San Pellegrino i na tym filmie też ona była heh - dlatego zapamiętałem.
Do tych filmów co wymieniłeś pasowałby http://www.filmweb.pl/Sekretne.Okno
Powinien Ci się spodobać jak nie widziałeś.
Właśnie jeśli mowa o taką " Piknik ... "
troszkę kłopotu z podobnymi filmami bo ...
nie wiem czy chodzi o sam wątek tajemnicy , niewyjaśnionego zakończenia ,
czy napięcia , budowania nastroju itd , każdy z tych filmów co podałem jest inny
bo jedne to thriller inny bardziej dramat itd , ciężko o coś takiego .
Mnie interesuje raczej w " Pikniku " sam dobry temat na fabułę ,
tajemnicze zniknięcie , szukanie , jak to wszystko wpływa na każdego
kto był związany z tymi osobami itd , inne wątki mnie nie kręcą ,
film fajnie zbudowany i trudno o taki sam ,
oczywiście wiesz , że film jest na podstawie książki a nie prawdziwych wydarzeń ,
sekret zaginięcia wyjaśniła autorka ale nakazali jej usunąć rozdział
bo zabiłoby efekt zainteresowania czytelników ,
" Sekretne okno " nigdy nie widziałem !
Jeśli mowa o takich odczuciach to możliwe , że żaden z filmów ,
który podałem nie będzie taki jakiego szukasz ,
bo mnie bardziej o tajemnice , o intrygującą historię chodziło i brak rozwiązania ,
" Piknik " ma aurę mistyczną i trudno o taki sam film ,
poleciłbym ale pewnie znasz
- Dziecko Rosemary (1968) - stary ale ma też dobrą fabułę , czy to jest prawda czy obłęd
- Wstręt (1965)
- Imię róży (1986)
- Tajemnica klasztoru Marii Magdaleny (1985) - chyba najbardziej zbliżony , też ma rys mistycyzmu ale czy takiego delikatnego jak w " Pikniku ... " nie wiem , odp który oglądałeś itd
ja polecam linia życia - 1990 Flatliners ale to raczej w thriller idzie niż delikatność w obrazach i flet w tle .
http://www.filmweb.pl/film/Linia+%C5%BCycia-1990-7352
a film Nie oglądaj się teraz(1973) to taki film
http://www.filmweb.pl/film/Nie+ogl%C4%85daj+si%C4%99+teraz-1973-5153
Wyspa tajemnic - 2009
Mulholland Drive - 2001
Coś - 1982
Odmieniec - 1972
Mechanik - 2004
Iluzjonista - 2006
Kontakt - 1997
Jeździec bez głowy - 1999
Solaris - 2002
Blair Witch Project - 1999
Znaki - 2002
Co kryje prawda - 2000
Nostalgia anioła - 2009
Narodziny - 2004
Wiek Adaline - 2015
Wątpliwość - 2008
Pachnidło: Historia mordercy - 2006
Czarna Dalia - 2006
Ciekawy przypadek Benjamina Buttona - 2008
Joe Black - 1998
Dom nad jeziorem - 2006
albo odc serialu
Z archiwum x
1 seria odc 2 CONDUIT
odc 11 - FIRE
odc 13 - GENDERBENDER
odc 17 - MIRACLE MAN
odc 18 - SHAPES
2 seria
odc 9 - FIREWALKER
odc 13 - IRRESISTIBLE
odc 21 - THE CALUSARI
odc 24 - OUR TOWN
3 seria
odc 3 - D.P.O.
odc 8 - OUBLIETTE
odc 11 - REVELATIONS - tematyka religijna
odc 14 - GROTESQUE
4 seria
odc 9 - SCHIZOGENY
odc 17 - ALL SOULS - tematyka religijna
Ale uprzedzam to są bardziej thrillery
jeśli zależy Ci na samych odczuciach klimatu , zdjęć ,
scenerii , strony plastycznej i powolnej akcji jak w " pikniku "
to musisz szukać innych filmów , filmów o życiu , bez tajemnic , bez
zagadek , bez braku rozwiązania na końcu a jedynie stawiać na klimat filmu
np wiek niewinności 1993 albo uroki życia - 2007 lub Jeden dzień - 2011
i powolny z pięknymi krajobrazami Rzeka życia - 1992
Dla mnie nie dziwne, bo to film całkowicie inna bajka
Ale to potwierdza że piknik jest tak różnorodnie odbierany
bardzo dobre skojarzenie,
znam ten film
to jest właśnie ten obraz, taki jak ze snu,
takich filmów właśnie szukam - ale ten akurat znam :)
A moze "Niebiańskie Stworzenia"?? Bardzo chciałabym obejrzeć ten film bo już po zwiastunie czuć artystyczno-romantyczną i troche tajemniczą atmosferę. Nie wiem czy ktoś zaproponował ten obraz wiec z góry przepraszam za nieuwagę ;)
Wydaje mi się, że jeszcze nikt nie polecił "Trzech kobiet" Altmana, klimat w moim odczuciu niemal bliźniaczy, oniryczny, niezwykle ciekawe mystery drama: http://www.filmweb.pl/film/Trzy+kobiety-1977-11228
Proponuję jeszcze to: http://www.filmweb.pl/film/Waleria+i+tydzie%C5%84+cud%C3%B3w-1970-106306